Queremos compartir un pequeño resumen realizado por dos alumnas de la Escac (Escuela Superior de cine y audivisuales de Catalunya) del acto de aniversario de EIMA que realizamos hace unos meses. (texto en catalán elaborado por la alumna Venus Villa)

“Des del primer moment a la Sala d’actes del centre Cultural Casa Elizalde el dimecres 11 de desembre del 2013, es respirava un ambient molt càlid i pròxim.
EIMA celebrava 10 anys des de la seva fundació i alguns dels seus membres i organitzadors havien estat preparant una jornada de conferències amb il•lusió.
Al arribar les set de la tarda, el centre s’havia anat omplint mica en mica de membres d’EIMA, professionals del sector social, estudiants i, en definitiva, tot tipus de persones implicades o encuriosides pel tema que l’associació porta deu anys combatent: Els maltractaments a les persones grans.

Una vegada Mercè Tabueña, presidenta d’EIMA, va haver donat la benvinguda als assistents de forma familiar i individual, ella mateixa va obrir la jornada amb un discurs sincer, d’orgull pel trajecte recorregut i d’agraïment a tots els implicats, però també de compromís amb el futur.

Tot seguit, Jordi Muñoz, advocat i membre d’EIMA, va rebre als integrants d’una taula rodona formada pels representants d’algunes entitats col•laboradores, subvencionadores i actives en el projecte.
Aquests varen ser Montserrat Buisan, subdirectora de l’Àrea d’Integració Social de La Caixa, Josep Oliva, delegat de Benestar Social, salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Dolors Gordi, Secretaria de Família de la Generalitat i M. Assumpció Roset, Comissionada d’Alcaldia de la gent Gran de l’Ajuntament de Barcelona.
Tots aquests portaveus van deixar clar que EIMA disposa d’un recolzament real i sòlid, implicat sobretot en la divulgació i en la formació de professionals en el sector; això sí, tots ells convençuts de que queda molta feina per fer.

Es van fer les vuit de la tarda i encara quedaven dos convidats molt especials amb moltes coses per dir: Santiago Vidal i Eulàlia Solé.
Santiago Vidal, jutge de l’Audiència Provincial de Barcelona, va donar des d’un punt de vista alhora professional i personal, una explicació de com es desenvolupen els casos de maltractament a la gent gran en l’àmbit jurídic. Amb un to objectiu i una habilitat comunicativa òptima, va saber captar l’interès del públic des del primer instant.
Tot seguit, Eulàlia Solé, ens va parlar del maltractament des d’una visió sensible i sociològica.

Així com la rebuda a tots els assistents va ser alegra i propera, la clausura de l’esdeveniment no podia ser menys.
Baixant les escales els esperava una taula amb pica-pica i una copa de cava gentilesa de Vins i Caves Raventós Soler amb la que tothom va poder celebrar merescudament aquests 10 anys d’esforç i dedicació de l’associació que, amb actes com aquest ens fa veure que rere un nom com EIMA, hi ha persones reals, amb preocupacions i motivacions pròpies, que la mouen des de dins i cap endavant.”

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )